Oceny Google krótko mówiąc, to recenzje konsumentów publikowane w wizytówce Google. Użytkownicy tej wyszukiwarki mają możliwość ocenienia firmy lub proponowanych przez nią produktów bądź usług. Co ciekawe, aktualne badania pokazują że konsumenci coraz chętniej korzystają z tej możliwości. Chcesz dowiedzieć się, dlaczego oceny Google są ważne i jak je pozyskiwać? Zapraszamy do lektury!

Oceny Google – co to takiego?

Oceny Google, to nic innego jak recenzje konsumentów publikowane w wizytówce Google na temat proponowanych przez firmę usług bądź produktów. Umożliwia to Google Moja Firma – usługa dostępna dla właścicieli firm i różnego rodzaju biznesów. Wizytówka Google jest świetnym, a jednocześnie zupełnie bezpłatnym sposobem na lokalną promocję firmy w Mapach Google. Temat jest niezwykle ciekawy a zarazem dość rozległy, dlatego w tym artykule zajmiemy się przede wszystkim ocenami w wizytówce Google.

Oceny Google wyrażane są w formie przyznawanych przez użytkowników tej wyszukiwarki komentarzy oraz gwiazdek. Na dodane do wizytówki opinie właściciel firmy może odpowiadać lubi je komentować. Tym sposobem daje sygnał, że nie boi się krytyki oraz że zależy mu na zadowoleniu i satysfakcji swoich Klientów.

Dlaczego oceny Google są ważne dla przedsiębiorców?

Badania przeprowadzone na konsumentach wykazały, że większość ludzi ufa ocenom i recenzjom internetowym, podobnie jak osobistym rekomendacjom od rodziny i przyjaciół. Co istotne? Ponad 70% Klientów decyduje się na zakup w oparciu o pozytywne opinie o danej usłudze bądź produkcie. Reasumując, pozytywne oceny są ważne ponieważ realnie wpływają na decyzje zakupowe Klientów.

Gdy Klient szuka w sieci lokalnej usługi lub produktu najczęściej w wynikach wyszukiwania widzi firmę z mapą, nazwą, lokalizacją, numerem kontaktowym oraz opiniami o firmie, które pozostawili Klienci, którzy już skorzystali z usług danej firmy. Zatem, liczba pozytywnych ocen może mieć bezpośredni wpływ na pozycję jaką firma zajmuje w lokalnych wynikach wyszukiwania.

Dlatego warto zadbać o to, aby jak najwięcej Klientów pozostawiało w wizytówce pozytywne opinie dla Twojej firmy. Poza tym, jest jeszcze jeden ważny powód, dla którego właściciele firm powinni zainteresować się założeniem wizytówki w Google Moja Firma oraz dbać o zbieranie w niej pozytywnej opinii. Mowa tutaj o tym, iż treść opinii jest pozycjonowana w wynikach wyszukiwania. Wyszukiwarka Google często używa ocen jako głównego źródła informacji na temat Twojej oferty.

Jak zdobyć oceny w Google?

Zastanawiasz się co zrobić, aby zachęcić Klientów do wystawienia ocen w Google?

  • Pierwszym sposobem jest wysłanie linku do opinii w wiadomości do Klientów na przykład w mailingu. Klienci otrzymają wiadomość bezpośrednio na swoje skrzynki mailowe z przyciskiem lub linkiem, który kieruje ich do miejsca, gdzie mogą napisać opinię o firmie bądź proponowanych produktach i usługach. To świetne rozwiązanie, które znacząco skróci i uprości cały proces a dodatkowo przyniesie kilka nowych opinii Twojej wizytówce Google
  • Drugim sposobem jest umieszczenie na firmowej stronie internetowej bądź w sklepie specjalnego guzika kierującego do wizytówki Google. Tym sposobem każdy Klient będzie mógł w łatwy i prosty sposób dodać swoją ocenę

Pozytywne oceny oraz odpowiadanie na komentarze przekładają się na sprzedaż oraz na postrzeganie firmy przez nowych Klientów. Dzięki recenzjom Twoja firma przestanie być anonimowa i prawdopodobnie zyska szerokie grono osób zainteresowanych oferowanymi przez nią produktami bądź usługami.
Jeśli potrzebujesz pomocy w założeniu bądź prowadzeniu wizytówki Google dla swojej firmy – koniecznie zapoznaj się z naszą ofertą. Specjaliści BOW24 zadbają o wysokie pozycje i pozytywne oceny dla twojego biznesu. Zapraszamy!