Poznaj najważniejsze zasady marketingu szeptanego

Marketing szeptany, o ile zostanie dobrze zastosowany stanowi bardzo skuteczne narzędzie. Jednak obecnie większość osób sądzi, że polega on wyłącznie na publikowaniu linków. To błędne założenie. Przeczytaj poniższy artykuł, a dowiesz się na czym tak właściwie polega i jak poprawnie go wykonać. Zapraszamy!

Marketing szeptany – co to jest?

Idealny marketing szeptany jest wtedy, gdy ludzie, czyli Klienci sami polecają daną markę bądź jej produkty i usługi na najpopularniejszych forach tematycznych, czy w komentarzach publikowanych pod wpisami w mediach społecznościowych lub blogach. Zastanawiasz się, jaki powinien być marketing szeptany? Przede wszystkim powinien wydawać się naturalny, a jednocześnie spontaniczny. Taki rodzaj marketingu można realizować jawnie przy pomocy ambasadorów marki lub w sposób nieoficjalny.

Dlaczego warto zainwestować w marketing szeptany?

Działania związane z marketingiem szeptanym zapewniają bardzo wiele korzyści. Największe z nich to m.in.:

  • Przeprowadzanie akcji marketingowych
  • Pozycjonowanie strony internetowej
  • Generowanie ruchu na stronie
  • Zwiększenie sprzedaży
  • Wzrost rozpoznawalności marki w sieci
  • Oraz pozytywne skojarzenia z marką i firmą

Marketing szeptany jako część pozycjonowania

Czy wiesz, że wiele firm marketingowych stosuje marketing szeptany jako jedno z głównych działań pozycjonowania. Należy zaznaczyć, że ten rodzaj marketingu może przynieść ogromne korzyści, aczkolwiek nie stanowi najlepszego pomysłu, jeżeli chodzi o pozyskiwanie linków. Dlaczego? Nienaturalne opinie z linkami, które prowadzą do strony Klienta bardzo często są zauważane przez użytkowników oraz usuwane przez administratorów forum bądź strony internetowej. Co więcej? Często siła linków z for jest zbyt niska. Jeśli jednak zdecydujesz się na tego typu wsparcie w kwestii pozycjonowania pamiętaj, aby:

  • Pisać wartościowe komentarze, które odnoszą się do danego tematu
  • Linkować wyłącznie z aktywnych i niespamowanych stron
  • Linkować z wątków, które są powiązane tematycznie z branżą firmy
  • Linkować różne podstrony, nie tylko stronę główną
  • oraz wstawiać linki bez http::// na początku

Najważniejsze zasady marketingu szeptanego

Pamiętaj, że sztuczne i nienaturalne komentarze bardzo szybko zostają usunięte przez moderatora strony oraz zauważone przez internautów, którzy reagują na tego typu reklamę bardzo negatywnie. Zatem, jak uniknąć negatywnego odezwu oraz usuwania opinii?

  • Będąc oficjalnym przedstawicielem marki powinieneś udzielać odpowiedzi na pytania użytkowników oraz rozwiązywać ich problemy. Takie posty nie powinny być zbyt nachalne i nie rzucać się w oczy
  • Z kolei, jeśli chcesz zareklamować firmę nieoficjalnie zadbaj, aby twoje posty znajdowały się w odpowiednich działach, były wartościowe dla internautów i rozwiązywały problemy jakie były wcześniej poruszane. Ponadto, należy również unikać anchorów – zwykli użytkownicy wklejają po prostu linki. Powinny być one związane z tematyką danego działu.

Pamiętaj również, aby pisać inne posty oraz komentować inne.
Doskonale zdajemy sobie sprawę, że każdy biznes potrzebuje innych strategii działania. Dlatego nasze kampanie buzz marketingowe tworzymy indywidualnie od podstaw dla każdego Klienta. Zapraszamy do zapoznania się z ofertą BOW24!