Negatywne opinie Google to zagrożenie dla firmy - jak się ich pozbyć

Czy wiesz, że negatywne opinie mogą sprawić, że Twoi Klienci zaczną uciekać od firmy? Nawet, jeżeli Twoja oferta wyda się im ciekawa nie zrobią u Ciebie zakupów.
Dlatego w Twoim interesie leży, by w miarę możliwości usunąć opinie, które szkodzą Twojemu wizerunkowi.

Google może usunąć negatywne recenzje z Twojej wizytówki

Jako właściciel wizytówki Google Moja Firma jesteś Klientem amerykańskiego giganta. Oznacza to, że możesz oczekiwać wysokiej jakości usług. Google musi wychodzić naprzeciw Twoim oczekiwaniom i zagwarantować Ci bezpieczeństwo korzystania ze swojej platformy.

Regulamin Map Google bardzo jasno określa jakie treści są w tym serwisie zakazane. Mowa tutaj przede wszystkim o spamie i fałszywych opiniach. Ze względu na fakt, iż z jednego konta Google można wystawić tylko jedną opinię, możesz łatwo poradzić sobie z nieuczciwymi praktykami konkurencji. Co więcej? Jeśli jesteś w stanie udowodnić, że ktoś wystawił Ci opinie z różnych kont, wszystkie oceny danej osoby zostaną usunięte. Bardzo podobna sytuacja ma miejsce w przypadku ludzi, którzy nie byli Twoimi Klientami bądź w treści komentarzy znajdują się nieuczciwe informacje.

Google eliminuje również opinie obraźliwe, dyskryminujące, niebezpieczne lub związane z terroryzmem i o podtekście seksualnym. W Google Maps nie można również oceniać własnej firmy, co dotyczy zarówno właścicieli przedsiębiorstw, jak i obecnych i byłych pracowników.

Zgłaszanie fałszywych opinii, które łamią zasady Google

Samo zgłaszanie opinii jest bardzo proste. Wystarczy kliknąć w symbol trzech kropek obok naruszającego zasady komentarza, a następnie wybrać odpowiednią opcję. Jeśli weryfikacja zgłoszenia przebiegnie pozytywnie opinia powinna zniknąć w przeciągu 4 dni. Jeśli tak się nie stanie, po upływie tego czasu możesz skontaktować się z supportem Google. Pamiętaj, aby opisać problem dokładnie oraz wskazać, która zasada została naruszona. Tym sposobem udowodnisz, że wysyłasz zgłoszenie ze słusznych powodów.

Są również sytuacje, że odpowiedź na przesłany formularz jest negatywna. Możesz się od niej odwołać. Jednak po ponownej odmowie pozostanie Ci wyłącznie droga sądowa. Niestety nawet tym sposobem nie usuniesz opinii prawdziwych i zgodnych z regulaminem Google. Co zrobić w takim przypadku?

Nie usuwaj negatywnych opinii, lecz wykorzystaj je w Google Moja Firma do budowania renomy. Pamiętaj, że potencjalni Klienci zwracają uwagę nie tylko na samą treść komentarzy. Chcą wiedzieć, co zrobisz jeżeli sami będą mieli uwagi do zamówienia. Nigdy nie obrażaj osoby wystawiającej negatywny komentarz, ponieważ w ten sposób pozbawisz się szansy na poprawę wizerunku. Zamiast tego, podejdź do sprawy profesjonalnie. Potraktuj odpowiedź jako darmowe pole reklamowe. Zastanów się i zrozum dlaczego Twój Klient jest niezadowolony, a następnie wyjdź naprzeciw jego oczekiwaniom. Przeproś go za wszelkie niedogodności. Wiedz, że właśnie takie zachowanie odróżnia profesjonalistów od amatorów. Zaproponuj specjalne rozwiązanie lub rekompensatę np. w postaci rabatu.