Zastanawiasz się, jak zdobyć więcej pozytywnych ocen Google? Oceny Google to opinie Klientów przesyłane za pośrednictwem Google Moja Firma, które pomagają firmom pojawiać się w lokalnych wynikach wyszukiwania. Poniżej znajdziesz wiele przydatnych wskazówek, w jaki sposób uzyskać więcej pozytywnych ocen. Zapraszamy!
Poproś o recenzję
Pierwszą i najlepszą rzeczą jaką możesz zrobić, aby uzyskać pozytywne oceny Google jest po prostu zapytać o nie swoich Klientów. Badania wykazują że 70% Klientów pisze recenzje zaraz po wyświetleniu Twojej prośby. Gdy pytasz o opinie Google pamiętaj, że najważniejsze są: odpowiedni czas i prostota ich wystawienia przez Klientów. Z kolei, jeśli chodzi o prostotę, to Twoja strona internetowa, kanały społecznościowe, email itp. powinny wyraźnie wskazać, gdzie i w którym miejscu, pod jakim linkiem taką ocenę można dodać.
Zaangażuj swoich odbiorców
Wszystko rozpoczyna się od interakcji właściciela z komentarzami lub opiniami podanymi w Google Moja Firma. Jeśli zareagujesz na pozytywne i negatywne oceny stworzysz bardziej aktywną atmosferę na stronie Google Moja Firma, która zaangażuje Klientów. Jeśli zależy Ci na wsparciu tej inicjatywy możesz również spróbować zapytać zadowolonych Klientów, czy możesz zrobić im zdjęcie i udostępnić w swoich mediach społecznościowych, na swojej witrynie sklepowej. Pamiętaj, że prawdziwe zdjęcia z prawdziwymi ludźmi mogą przynieść wiele korzyści w Google Moja Firma.
Sprawdzaj liczbę recenzji
Zawsze należy uważać na liczbę recenzji umieszczanych w Google, ponieważ mogą wyglądać na fałszywe. Przykładowo, jeżeli Twoja konkurencja posiada 100 opinii w Google, a Ty otrzymasz 350 unikalnych recenzji od obecnych i byłych Klientów, może to wyglądać na zbyt podejrzany zabieg, nawet jeśli takim nie jest. W tym celu warto skorzystać z innych platform takich jak Opineo lub Facebook w celu ulepszenia swojego profilu recenzji w sieci.
Zbuduj reputację firmy poprzez SEO PR
Wiele dużych firm posiada swój własny dział PR, którego głównym zadaniem jest dbałość o wizerunek firmy. Oprócz realizacji standardowych funkcji biznesowych internet pozwala przedsiębiorstwom również na kreowanie wizerunku w sieci. Właśnie do tego służy SEO PR, czyli połączenie działań związanych z optymalizacją stron internetowych z działaniami Public Relations. Jeżeli chcesz zarządzać swoimi recenzjami Google i ogólną reputacją w internecie, powinieneś rozważyć zatrudnienie firmy, która będzie zarządzać profilem w mediach społecznościowych. Takie rozwiązanie zapewni Ci kreowanie właściwej drogi, a Twoi Klienci dobrze zinterpretują markę oraz wystawią pozytywną opinię.
Zaplanuj indywidualną kampanię recenzji w Google
Oceny Google mogą naprawdę pomóc w lokalnym pozycjonowaniu SEO i wpłynąć na Twoje pozycje w wynikach wyszukiwania. Aby uzyskać bardziej naturalne podejście możesz np. zaplanować w swoim kalendarzu kontaktowanie się z jednym z Klientów raz w tygodniu, z prośbą o pozostawienie opinii, dołączając krótki bezpośredni link ułatwiający wystawienie oceny.
Nie bądź zbyt nachalny
Prosząc Klienta o opinie Google unikaj nadmiernej agresji i nachalności. Nigdy nie pytaj o określoną liczbę gwiazdek. Zachowaj przy tym swobodę, komfort – bądź przyjazny i prosty.
Opinie i oceny Google to generowane przez Klientów komentarze firmy w gwiazdkach, które pojawiają się na listach Google Moja Firma. Oprócz informacji o Twojej firmie liczba i jakość ocen Google jest jednym z najważniejszych czynników w rankingu lokalnych SEO. Właśnie dlatego warto zadbać o to, aby posiadać ich jak najwięcej.