Opinie o danych produktach w internecie pełnią oczywistą rolę – informują potencjalnych Klientów o tym, czy produkt spełnia swoją funkcję u innych użytkowników. Sprzedającym zaś mówią, czy Klienci są zadowoleni z jego zakupu. O tym, że recenzje powodują określone reakcje Klientów nie trzeba wspominać. W dobie ciągle rozwijającego się e-commerce warto jednak zadać sobie pytanie, w jaki konkretnie sposób opinie w internecie oddziałują na decyzje zakupowe?
Jak opinie w internecie wpływają na Klientów sklepów online?
Po pierwsze, opinie pomagają dokonać wyboru pomiędzy kilkoma propozycjami danego produktu bądź usługi, dlatego posiadanie recenzji użytkowników jest postrzegane jako bardzo wartościowe. Jeżeli produkt posiada co najmniej 5 opinii, to znacznie wzrasta prawdopodobieństwo, że zostanie kupiony. W tym przypadku jest mowa o zjawisku psychologicznej reguły społecznego dowodu słuszności, czyli większej chęci wyboru danej rzeczy ze względu na to, że inni ludzie z niej korzystają i ją polecają.
Co ciekawe, można zauważyć, że im droższy produkt, tym zdanie innych kupujący jest ważniejsze – w większym stopniu wpływa na decyzję dotyczącą finalizacji zamówienia. Z kolei, brak negatywnych opinii sprawia, że Klienci czują niepokój i stają się podejrzliwi. Dlatego różnorodność wypowiedzi użytkowników jest postrzegana jako prawdziwa i szczera.
Czy warto kasować negatywne opinie w internecie?
Zastanawiasz się, czy warto usuwać negatywne oceny w sieci? Powinieneś przede wszystkim wiedzieć, że ważna jest wiarygodność, która poprawia ogólny wizerunek marki, a kasowanie niezbyt przychylnych opinii Klientów może wpłynąć negatywnie na renomę firmy i marki. Innym skutkiem może być również zarzut nieposzanowania wolności słowa oraz strach przed krytyką zgłaszany przez osoby, które zwróciły uwagę na fakt usunięcia danej opinii.
Zatem, jak reagować na negatywne opinie w sieci? Pamiętaj przede wszystkim, że najważniejsza jest odpowiednia reakcja na negatywny komentarz oraz świadomość w jakiej sytuacji możesz lub nawet powinieneś usunąć negatywną ocenę. Takie sytuacje to m.in. przekleństwa i wulgaryzmy, naruszenie prawa, dobrych obyczajów, etyki, kiedy wystawiona opinia jest bezpodstawna oraz kiedy je usunięcie zostało nakazane przez sąd.
Opinie w internecie są postrzegane jako potężne narzędzie, które może mieć bardzo duży wpływ na zainteresowanie danym produktem oraz przyczynić się do wzrostu jego sprzedaży. Dzięki ocenom możesz szybko spopularyzować własną markę, zdobyć wielu nowych Klientów i podtrzymać lojalność dotychczasowych. Istotne jest nie tylko pozyskiwanie różnych opinii Klientów, ale również odpowiednie i umiejętne ich wyeksponowanie na stronach internetowych i w social mediach.
Prowadzisz własny biznes internetowy i potrzebujesz pozytywnych opinii, aby zdobyć wielu nowych Klientów? Bardzo dobrze trafiłeś! Przygotujemy dla Ciebie recenzje, które skutecznie wypromują Twoją markę i firmę. Nie wahaj się dłużej, zapoznaj się z ofertą BOW24! Zapraszamy!