Czy wiesz, że według przeprowadzonych badań już ponad 90% osób zanim zdecyduje się na zakup konkretnego produktu, w pierwszej kolejności czyta opinie na jego temat w sieci? Innymi słowy, opinie i oceny konsumentów odgrywają istotną rolę w prowadzeniu biznesu. W dużym stopniu to od nich zależą wyniki finansowe Twojej firmy oraz ilość Klientów. Szczególnie dużą popularnością wśród użytkowników cieszą się opinie Google, publikowane w wizytówkach Google Maps. Czym są i skąd pochodzą? Informujemy poniżej!

Moje opinie Google – czym są?

Pamiętaj, że pozytywne opinie mają rzeczywisty wpływ na decyzje zakupowe Klientów. Mogą one przesądzić o być albo nie być dla Twojej firmy. Niestety w dalszym ciągu zdecydowana większość przedsiębiorców nie zdaje sobie sprawy jak istotne jest pozyskiwanie pozytywnych i wartościowych recenzji od Klientów. Co istotne? Nie chodzi tutaj tylko i wyłącznie o kupowanie opinii w sieci ale również o komentarze pochodzące od prawdziwych, realnych Klientów z wiarygodnych kont.

Opinie w Google Maps występują w formie gwiazdek przyznawanych w pięciogwiazdkowej skali. Dodatkowo istnieje możliwość dodania komentarza uzupełniającego, który stanowi uzasadnienie przyznanej taki a nie innej punktacji. Opinie Google Moja Firma pokazują właścicielom firm, co tak naprawdę myślą o nich Klienci oraz wskazują zainteresowanym użytkownikom, z których konkretnie usług firmy warto skorzystać.

Skąd pochodzą opinie w Google Maps?

Zastanawiasz się, skąd pochodzą opinie w Google Maps? Zdecydowana większość z nich wystawiana jest przez użytkowników tego serwisu. Zdarza się również, że opinie pozyskiwane są z innych serwisów takich jak np. Facebook, GoWork czy Opineo. Jednak podczas wystawiania recenzji należy zwróć uwagę na regulamin serwisu, ponieważ nie każda ocena może spełniać wymogi GMF. Ponadto, każda opinia powinna być oparta na prawdziwych wydarzeniach i nie powinna odbiegać zbytnio od tematu. Warto zaznaczyć, że w przypadku naruszenia regulaminu dopuszczone jest usuwanie opinii Google. Aby to zrobić, należy zgłosić dany komentarz, poprzez panel zarządzania.

Pozytywne opinie Google – skąd je pozyskać?

Niestety nie każda firma może pochwalić się dużą liczbą Klientów, którzy chętnie zostawiają swoje komentarze w sieci. W tej sytuacji konieczne jest pozyskanie opinii, które będą budować pozytywny wizerunek marki oraz zachęcać do skorzystania z usług bądź produktów firmy. Najlepszym rozwiązaniem jest skorzystanie z pomocy doświadczonej agencji marketingowej, która przygotuje sprawdzoną strategię i zajmie się jej realizacją. Zachęcamy do kontaktu z ekspertami BOW24, którzy posiadają wieloletnie doświadczenie w tego typu projektach.

Oprócz tego, skutecznym sposobem może być również specjalnie przygotowany link do opinii Google, który można wysłać do wszystkich Klientów z prośbą o pozostawienie opinii. Istnieje również możliwość umieszczenia go na stronie internetowej firmy, dzięki czemu Klienci mogą samodzielnie przejść do wizytówki Google i pozostawić recenzje.

Inne sposoby zdobycia wartościowych opinii w mapach Google

Zależy Ci na wiarygodnych opiniach? Powinieneś wiedzieć, że istnieje kilka innych skutecznych sposobów, aby je zdobyć:

  • Wykorzystaj media społecznościowe – to doskonałe miejsce do prowadzenia dialogu z konsumentami. Możesz np. wylosować kilka osób spośród tych, które chcą podzielić się swoim doświadczeniem i w ten sposób zyskać dużą liczbę nowych i co najważniejsze autentycznych recenzji dla Twojej firmy
  • Kup opinie Google – obecnie w sieci znaleźć możesz ogromną ilość ogłoszeń firm, które zajmują się sprzedażą opinii na wielu różnych portalach i serwisach takich jak np. Facebook czy Opineo. Pamiętaj jednak, że najtańsze oferty najczęściej dotyczą recenzji, które pochodzą z niewiarygodnych kont bez żadnej historii. Takie rozwiązanie może wzbudzać podejrzenia Twoich Klientów
  • Odpowiadaj na wszystkie opinie – pamiętaj, aby odpowiadać na wszystkie opinie, zarówno negatywne, jak i pozytywne. Dla użytkowników będzie to informacja, że ich słowa są dla Ciebie istotne. Tym sposobem możesz również zaprosić poszczególne osoby do ponownego skorzystania z usług Twojej firmy.
  • Poddaj się ocenie – Klienci czasami pragną napisać kilka słów od siebie, aczkolwiek nie wiedzą, że jest taka możliwość. Zatem, zadbaj o to, aby umieścić taką informację na własnej stronie internetowej. Pamiętaj, że im więcej osób dowie się gdzie i w jaki sposób można pozostawić komentarze, tym więcej się na nie zdecyduje