Z jednej strony internet jest nieograniczonym źródłem wiedzy na różnego rodzaju tematy, z kolei z drugiej jest narzędziem i miejscem, gdzie najbardziej wylewa się tzw. hejt. To zjawisko, które tyczy się zarówno osób prywatnych, jak i firm, którym negatywnie opinie mogą zaszkodzić na płaszczyźnie wizerunku, który jest bardzo trudny do odbudowania.

Właśnie dlatego coraz powszechniejsze jest usuwanie negatywnych opinii w internecie, jak i również szeroko rozumiana opieka nad wizerunkiem firmy. Czym są tego typu usługi? Dlaczego właściciele firm coraz chętniej inwestują w pomoc doświadczonych specjalistów, dla których poprawa wizerunku firmy to bułka z masłem? Informujemy poniżej!

Problem negatywnych opinii w internecie dotyka coraz więcej firm

Niestety negatywne opinie w internecie są coraz powszechniejszym problemem. Jeśli jednak nieprzychylne recenzje są pisane przez niezadowolonych Klientów, należy je zaakceptować, po czym zrobić wszystko, aby poprawić jakość świadczonych usług bądź produktów. Problem staje się bardziej poważniejszy, jeżeli negatywne opinie o firmie są celowe i zlecone przez nieuczciwą konkurencję.

Ze względu na fakt, że każda firma jest dzisiaj dostępna w sieci i walczy o zajęcie jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania, negatywny wizerunek nie pozwala na budowę pozytywnych relacji z użytkownikami. To kluczowe dla większej liczby Klientów, którzy szukają informacji o firmie, jej produktach i usługach właśnie przy pomocy internetu. Negatywne opinie potrafią zburzyć wizerunek nawet silnej i stabilnej marki. Niestety większość firm nie wie jak radzić sobie z negatywnymi ocenami w internecie. Biorąc pod uwagę fakt, iż depozycjonowanie negatywnych opinii w Google, czyli obniżanie ich widoczności jest skomplikowane, należy to zadanie zlecić doświadczonym specjalistom.

Usuwanie negatywnych opinii w internecie – dlaczego warto dbać o dobry wizerunek?

Utrata reputacji przez przedsiębiorstwa jest szczególnie niebezpieczna od momentu gdy zachodzi możliwość komentowania i oraz opiniowania w sieci. Od tej chwili fora dyskusyjne, social media, portale opiniotwórcze oraz wszystkie inne kanały online stały się miejscem, gdzie użytkownicy dzielą się opinią na temat firm. Niestety nie zawsze są to oceny pozytywne. W związku z tym, kryzys wizerunku dotyka coraz więcej firm i jest trudniejszy do opanowania niż dawniej. Bardzo często konieczne jest usuwanie negatywnych opinii.

Negatywne opinie w internecie zaburzają wizerunek firmy, co przekłada się na niższy poziom zaufania Klientów. Właśnie dlatego, tak istotna jest regularna obserwacja pojawiających się recenzji na temat firmy, a jeżeli to konieczne zlecać trzeba usuwanie negatywnych opinii w internecie firmom, które się w tym specjalizują.

Czy usuwanie negatywnych opinii z Google Maps jest możliwe?

W przypadku Google Maps negatywne komentarze może usunąć jedynie autor. Należy jednak zaznaczyć, iż istnieją ścieżki zastępcze, aby zmienił on wpis lub negatywny komentarz został usunięty z wizytówki firmy w Mapach Google. Jako pierwsze należy sprawdzić, czy komentarz nie narusza polityki Google, co jest jednak trudne i czasochłonne. Ponadto, wymaga dobrej znajomości regulaminów amerykańskiego giganta. Właśnie dlatego, dla zwykłego przedsiębiorcy usuwanie negatywnych treści może być zbyt skomplikowane, a przy tym jest również czasochłonne.

Rozwiązaniem może być odpowiedź na negatywną ocenę, która wcale nie musi dać pożądanych rezultatów np. skasowania negatywnej opinii lub zmiany tonów wypowiedzi, lecz w pewnym stopniu załagodzić sytuację. O wiele bezpieczniejszą alternatywą jest opieka nad wizerunkiem firmy zlecona fachowcom BOW24! To wybór najlepszy z możliwych. Wykorzystując sprawdzone metody działania sprawimy, że Twoja firma szybko odzyska dobry wizerunek w sieci!