Może czasem zastanawiasz się, czy warto w ogóle prosić Klientów o wystawianie ocen Google Moja Firma, czyli na Twojej wizytówce Google? Pamiętaj, że mają one duże znaczenie, zarówno dla użytkowników przeglądających mapy Google, jak i dla Klientów, którzy sprawdzają, czy jest w ogóle sens wchodzić na Twoją witrynę. Co więcej? Sprawdzają oni, czy większość ocen z nich ma pięć gwiazdek, co Klienci piszą na temat Twojej oferty oraz to, czy odpowiadasz na negatywne opinie.
Oceny Google w wizytówce – dlaczego warto je pozyskiwać?
Przede wszystkim opinie w wizytówce Google stanowią doskonałe źródło wiedzy dla użytkowników internetu oraz przedsiębiorców. Przyszli Klienci czytając opinie mogą upewnić się, że mogą zaufać Twojej firmie, ponieważ zrobił już to ktoś inny. Jeśli wcześniej mieli już dobre nastawienie do Twojej firmy, tym sposobem potwierdzą swoje przekonania.
Wizytówka Google Moja Firma testem dla Twojej marki
Dzięki ocenom Twoi klienci mogą zweryfikować to, jak firma radzi sobie w trudnych sytuacjach oraz jak reaguje na negatywne komentarze i na co zazwyczaj skarżą się Klienci. Pamiętaj, że marka która analizuje takie recenzje może wyciągnąć z nich wnioski, precyzyjnie zrozumieć oczekiwania konsumentów oraz wprowadzić odpowiednie zmiany.
Ponadto, angażowanie się w komunikację z Klientami oraz pokazywanie im, że ich zdanie ma znaczenie pozwala zbudować lojalność Klienta oraz silny i stabilny wizerunek marki.
Pamiętaj, aby rozmawiać z każdym Klientem
Należy zaznaczyć, iż jednym z najtrudniejszych aspektów zarządzania recenzjami jest reagowanie na skargi niezadowolonych konsumentów. W tym przypadku najważniejsza jest pomoc w rozwiązaniu problemu Klienta. Pamiętaj, że Twoja odpowiedź będzie czytana przez innych, więc warto odpowiadać umiejętnie z zachowaniem spokoju.
Odpowiedź na opinie, zarówno negatywne, jak i pozytywne powinna być jak najbardziej przemyślana. W przypadku negatywnej opinii odnieść się do skarg na swoją firmę oraz zapewnij, że zostaną podjęte kroki, aby sytuacja, która miała miejsce nie powtórzyła się w przyszłości.
Ważne! Możesz dużo zyskać odpowiadając na opinie o Twojej firmie niż pozostawiając je bez odpowiedzi. Przyszli użytkownicy, którzy przeglądają Twój profil z pewnością docenią to, że podchodzisz do każdego Klienta w sposób indywidualny i Twoja wizytówka w Google nie jest jedynie na pokaz, ale służy również komunikacji z konsumentami.