Obecnie coraz więcej firm lokalnych aktywnie pracuje nad swoją reputacją w sieci. Wystawianie opinii Google dla firmy jest szczególnie istotne z prostego względu – są widoczne dla użytkowników internetu, szczególnie dla kupujących. Dlatego w dzisiejszym artykule przedstawimy krok po kroku jak w prosty i szybki sposób wystawić opinię na wizytówce lokalnej firmy w Google, na urządzeniach mobilnych. Zapraszamy!
Jak wystawić opinie na Google z telefonu z systemem Android?
Obecnie dwa najpopularniejsze w Polsce systemy operacyjne na telefonach typu smartfon to Android firmy Google oraz iOS od Apple. Według przeprowadzonych badań na 10 smartfonów w naszym kraju ok. 7 z nich działa pod systemem operacyjnym Android. To szczególnie dobra informacja dla osób, które budują reputację swojego biznesu w internecie. Wynika to z faktu, iż właściciele telefonów z systemem Google nie muszą się nigdzie logować by wystawić Twojej firmie opinie.
Podczas pierwszego uruchomienia smartfona bądź tabletu z systemem Android użytkownik musi zalogować się do swojego konta Google, aby móc w ogóle korzystać z urządzenia. to powoduje, że jest on permanentnie zalogowany do usług Google, z których korzysta.
Wystawianie opinii Google w aplikacji Google Maps
- Pierwsze co należy zrobić, to otworzyć aplikację Google Maps na Twoim urządzeniu
- Następnie wpisz w pole wyszukiwania nazwę firmy, którą chcesz ocenić
- Kliknij na odnalezioną firmę
- Przewiń wizytówkę w dół do momentu ukazania się gwiazdek – następnie kliknij na liczbę gwiazdek, która według ciebie odzwierciedla jakość firmy. Pamiętaj, że jedna gwiazdka oznacza najniższą jakość, natomiast pięć gwiazdek najwyższą
- Następnie wpisz treść opinii i kliknij „Opublikuj”
- I gotowe, tym sposobem opinia została opublikowana. Wszystkie wystawione opinie możesz w dowolnym momencie edytować lub całkowicie usunąć, poprzez kliknięcie w „Menu” i przejście do zakładki „Twój wkład” w Mapach Google.
Pamiętaj, że budowanie reputacji internetowej to proces złożony i długofalowy, który często wymaga niemałego zaangażowania, zarówno po stronie Klienta, jak i firmy. Tworzenie recenzji z użyciem urządzenia z systemem Android znacząco ułatwia i bardzo przyśpiesza całe zadanie.
Dodatkowo takie referencje mogą zwiększyć szanse na pozostanie na wizytówce Google z oczywistego powodu – urządzenie, z którego są generowane posiada już swoją historię w Google, czyli m.in. oceny innych firm, zameldowania i zmiany lokalizacji. Warto więc korzystać z tego sposobu!