Zastanawiasz się, czym są opinie Google? To nic innego jak oceny i rekomendacje Klientów pozostawione na profilu firmy w tzw. wizytówce Google. Można je podzielić na pozytywne, negatywne oraz niestety coraz częściej pojawiające się fałszywe oceny. Jak dodać opinie na Google i dlaczego są ważne? Podpowiadamy!
Opinie Google – rodzaje
Opinie Google są widoczne nie tylko w Google Maps, ale również w wynikach wyszukiwania. Można je podzielić na:
- Pozytywne opinie – pozostawiane przez zadowolonych Klientów, którzy skorzystali z usług danej firmy
- Negatywne opinie – pozostawiane przez niezadowolonych Klientów
- Nieautentyczne opinie – dodawane najczęściej przez nieuczciwą konkurencję
Jak dodać opinie na Google?
Poniżej prezentujemy krótki poradnik, dzięki któremu dowiesz się jak dodać opinię do wizytówki Google.
- Odszukaj wizytówkę firmy, o której chcesz wystawić opinię Google
To kluczowy etap, od którego należy zacząć. Jeśli chcesz wystawić opinię na temat produktu bądź usługi danej firmy, to musisz znaleźć jej wizytówkę Google. Aby to zrobić, wystarczy wpisać w przeglądarce internetowej nazwę firmy i gotowe. Na pierwszym planie w wynikach wyszukiwania Google zobaczysz wizytówkę firmy. - Wyszukaj pole „Dodaj opinię”
Kolejny etap to wyszukanie w wizytówce pola „Dodaj opinię”. Wystarczy nacisnąć pole z liczbą opinii a Twoim oczom pokaże się przycisk „Dodaj opinię”. - Wypełnij formularz
Następnym krokiem jest uzupełnienie formularza opinii Google. Znajdziesz w nim dwa najważniejsze elementy – ilość gwiazdek, które możesz przyznać oraz pole treści, w którym możesz podzielić się swoją opinią na temat firmy, produktu bądź usługi. Pamiętaj, że ilość gwiazdek, którą przyznasz jest zależna od stopnia Twojego zadowolenia. Innymi słowy, im większe zadowolenie, tym więcej gwiazdek możesz przyznać. Maksymalna ilość gwiazdek opinii Google to 5. Jeżeli gwiazdki zostały przydzielone a opinia napisana, to pozostało nacisnąć przycisk „Opublikuj”. - Poczekaj na zatwierdzenie przez Google
Powinieneś wiedzieć, że dodawanie opinii musi zostać zweryfikowane przez Google. Każda opinia musi przejść weryfikację, czy jest zgodna z zasadami, które ustalił Google. Jeżeli Twoja opinia nie narusza zasad zostanie opublikowana w ciągu kilku godzin. - Zatwierdzenie opinii przez Google
Jeśli Twoja opinia jest rzetelna i nie narusza standardów Google zostaje opublikowana a Ty możesz cieszyć się jej widocznością. Teraz użytkownicy mogą ją zobaczyć i być może dzięki niej ktoś podejmie podobną decyzję do Twojej.
Dlaczego opinie Google są ważne?
Wizytówka Google, która posiada nawet kilka opinii jest lepiej odbierana przez Klientów niż ta, która nie posiada ich wcale. Największe korzyści jakie płyną z opinii Google to:
- Budowanie autentycznego wizerunku firmy
- Usprawnienie procesu sprzedażowego
- Realny wgląd do tego, jak wygląda oferta w rzeczywistości
- Lepsze zrozumienie potrzeb i oczekiwań Klientów
- Budowanie pozytywnej relacji z klientami
- Opinie stanowią istotny czynnik rankingowy, który wpływa na pozycję wizytówki