Wizytówka Google Moja Firma bardzo często jest dla Klientów głównym źródłem informacji o Twojej firmie. Szczególnie przydatne dla odbiorców są opinie. Co zrobić w przypadku nieuczciwych opinii? Czy można usunąć negatywne recenzje z wizytówki Google? Podpowiadamy!
Usuwanie negatywnych opinii z wizytówki Google
Zła wiadomość jest taka, że właściciel firmy nie ma dużej swobody, jeżeli chodzi o usuwanie opinii. Kontrola nad nimi jest mała lub nawet minimalna w porównaniu do np. recenzji na fanpage’u na Facebooku. Negatywne opinie z wizytówki Google można usunąć tylko pod pewnymi warunkami. Aby usunąć negatywną opinię z wizytówki, należy wysłać prośbę o jej usunięcie. Można tego dokonać wyłącznie wtedy, gdy recenzje naruszają zasady serwisu. Mowa tutaj o takich okolicznościach jak:
- Podejrzenie spamu
- Fałszywe treści
- Treści nie na temat
- Treści niezgodne z prawem
- Treści podlegające ograniczeniom
- Opinie o charakterze seksualnym
- Obraźliwe treści
- Podszywanie się pod inne osoby
- Oraz tzw. konflikt interesów, czyli zamieszczanie opinii o własnej firmie
Ważne! Warto dodać, że Google nie rozstrzyga sporów między firmami a Klientami. Oznacza to, iż jest to słowo przeciwko słowu, dlatego trudno ocenić kto ma rację. Innymi słowy, zgłoszenie prośby nie równa się z jej pozytywnym rozpatrzeniem – trzeba uzbroić się w cierpliwość, ponieważ ocena opinii może potrwać kilka dni.
Zgłoszenie prośby o usunięcie negatywnej opinii z wizytówki
Negatywne opinie możesz zgłosić na koncie, w Mapach Google lub bezpośrednio z poziomu wyszukiwarki Google. Poszczególne instrukcje przedstawiamy poniżej:
Usunięcie opinii na koncie Google Moja Firma:
• Zaloguj się na swoje konto Google Moja Firma
• Wybierz opinię, którą chcesz zgłosić
• Obok opinii kliknij w symbol trzech kropek i wybierz „zgłoś nieodpowiednią treść”
Prośba o usunięcie recenzji w Mapach Google:
• Otwórz Mapy Google
• Znajdź swoją firmę
• Wybierz opinię, którą chcesz zgłosić
• Kliknij symbol trzech kropek i wybierz „zgłoś jako nieodpowiednie”
Zgłoszenie opinii w wyszukiwarce Google:
• Otwórz wyszukiwarkę Google
• Znajdź swoją firmę
• Kliknij „opinie”
• Znajdź opinię, którą chcesz zgłosić
• Wskaż ocenę w postaci gwiazdek
• Kliknij „zgłoś nieodpowiednią treść”
• Wybierz i zaznacz rodzaj naruszenia zasad
Reasumując, negatywne opinie w Google można usunąć, ale tylko pod konkretnymi warunkami. Warto zatem zadbać o to, aby na profilu pojawiały się możliwie jak najlepsze recenzje. Pamiętaj również, aby zachęcić swoich Klientów do dzielenia się opiniami. Dzięki takiemu rozwiązaniu Twoja wizytówka stanie się bardziej wiarygodna, ponieważ liczby będą działały na jej korzyść.
Jeśli potrzebujesz więcej informacji na temat pozyskiwania pozytywnych opinii w Google, koniecznie sprawdź naszą ofertę i skontaktuj się z nami. Eksperci BOW24 pomogą wybrać najlepsze rozwiązanie dla Ciebie i Twojej firmy. Zapraszamy!